چالش بزرگ پیش ‌روی مورینیو؛ خودت را ثابت کن آقای‌خاص!

سرمربی تاتنهام مسئولیت بازسازی تیم را با بودجه‌ای کاملاً محدود برعهده دارد و برای این کار مجبور است به استفاده از بازیکنان قرضی، معاوضه بازیکنان و خریدهای ارزان‌قیمت تکیه کند.

چالش بزرگ پیش ‌روی مورینیو؛ خودت را ثابت کن آقای خاص!خبرورزشیفرخ حسابی؛ ژوزه مورینیو با یک چالش کاملاً جدید رو‌به‌رو شده است. سرمربی تاتنهام مسئولیت بازسازی تیم را با بودجه‌ای کاملاً محدود برعهده دارد. او برای این کار مجبور است به استفاده از بازیکنان قرضی، معاوضه بازیکنان و خریدهای ارزان‌قیمت تکیه کند. این البته سرنوشتی است که در انتظار بسیاری از مربیان در این تابستان خواهد بود چراکه بحران ویروس کرونا باعث شده حتی بزرگترین باشگاه‌های فوتبال در انگلیس نیز روزهای سختی را از نظر اقتصادی در پیش داشته باشند. سرمربی پرتغالی تاتنهام اما برای این واقعیت جدید خودش را آماده کرده است. او می‌خواهد روی پیشرفت بازیکنانی که فعلاً در اختیار دارد کار کند و تلاش دارد انرژی تازه‌ای را به تیمش تزریق کند. او به عنوان یکی از موفق‌ترین و پرافتخارترین مربیان دوران خود، همواره به در اختیار داشتن بودجه‌های کلان در باشگاه‌های خود عادت داشته اما برای تابستان پیش‌رو، حتی با وجودی که تیم او به یک خانه‌تکانی اساسی نیاز دارد، تصور اینکه او بتواند پول زیاد در اختیار داشته باشد، شبیه رؤیاپردازی است.

ضرر بزرگ تاتنهام
تاتنهام یکی از باشگاه‌هایی است که ضربه مالی سخت‌تری نسبت به دیگر تیم‌های بزرگ از ماجرای بحران کرونا خورده است، چراکه این باشگاه هنوز باید هزینه‌های مربوط به ساخت ورزشگاه جدید یک میلیارد پوندی خود را بپردازد. پیش از این بحران و تعطیلی همه‌جانبه رویدادهای ورزشی و اجتماعات، مسئولان تاتنهام روی بلیت‌فروشی با قیمتی بالاتر از قبل حساب ویژه‌ای باز کرده بودند ضمن اینکه برای برگزاری رویدادهای مختلف در این ورزشگاه مدرن نیز برنامه‌ریزی کرده بودند تا از آن طریق نیز درآمدزایی کنند و بدهی‌های خود را بپردازند. اما وقفه طولانی‌مدت ایجاد شده در ورزش، اوضاع را برای آنها تیره کرده و دنیل لوی رئیس باشگاه تاتنهام به مردم هشدار داده که باید بیدار شوند و فکر نکنند که فوتبال تافته جدا بافته است و در حبابی زندگی می‌کند که مشکلات دیگر قسمت‌های جامعه روی آن تأثیر نمی‌گذارد.

مشکلات مورینیو
با در اختیار داشتن تیمی که در سراشیبی و روزهای افت خود بود، مورینیو حالا وظیفه دارد که این تیم را تقویت کند اما با اتکا به مهارت خود و نه بودجه هنگفت. در خط دفاعی، ماجرای سن بازیکنان یک مشکل مهم است. قرارداد یان فرتونگن همین تابستان به پایان می‌رسد و گرچه توبی آلدرویرلد قرارداد جدیدی با اسپرز بسته است اما او هم در ۳۱ سالگی نمی‌تواند مهره مطمئنی برای تمام طول فصل باشد. در سمت راست خط دفاعی نیز مورینیو به دنبال یک بازیکن جدید بود چراکه سرژ اوریه در این پست، روندی پرنوسان و غیر قابل اعتماد را از خود نشان داده است. در خط میانی، هواداران تاتنهام هنوز منتظر درخشش تانگوی اندومبله هافبک ۵۵ میلیون پوندی تیم خود هستند که در این فصل به هیچ‌عنوان نتوانست انتظارات را برآورده کند و بیشتر اوقات مصدوم بود. در خط حمله نیز هری کین به یک جانشین جدی نیاز دارد که در مواقع غیبت او، خط آتش تاتنهام به طور کامل از کار نیفتد.

چالش بزرگ پیش ‌روی مورینیو؛ خودت را ثابت کن آقای‌خاص!

لیگ قهرمانان
پیش از وقفه مسابقات به دلیل شیوع کرونا، تاتنهام از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده بود و صعودش به رقابت‌های فصل بعد اروپا نیز کاملاً در وضعیتی نامشخص قرار دارد و برای رسیدن به این هدف آنها مبارزاتی سخت را در پیش دارند. نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده نیز می‌تواند یک ضربه بزرگ دیگر از نظر مالی برای آنها باشد.

خلاقیت
تاتنهام در این شرایط باید در فصل نقل و انتقالات به شکلی مبتکرانه و هوشیار عمل کند. امید بستن به خرید دیگو گودین مدافع باتجربه اینتر و پیرلوئیجی گولینی دروازه‌بان آتالانتا کمی رؤیاپردازانه به نظر می‌رسد. در عوض، آنها می‌توانند به بازیکنی مثل توماس مونیه از پاری‌سن‌ژرمن توجه کنند که در پایان این فصل بازیکن آزاد خواهد بود یا حتی نیاز خود را با خرید ژوفری کوندوگبیا از والنسیا برطرف کنند. ضمن اینکه مورینیو مجموعه‌ای خوب از بازیکنان جوان را در اختیار دارد، بازیکنانی مثل رایان سسنیون و اولیور اسکیپ، که ژوزه می‌تواند روی آنها حساب کند.

زمانی برای اثبات
آقای خاص همچنین رابطه بسیار خوبی با دله الی ستاره تیمش دارد و همین رابطه خوب می‌تواند بازدهی این بازیکن را بالاتر ببرد. کارهای زیادی که در پیش هستند و بودجه محدودی که وجود دارد، چالش بزرگی را برای مورینیو رقم زده که به او این شانس را می‌دهد تا ثابت کند قدرت جادویی‌اش در مربیگری را هنوز در خود دارد.

[ بازدید : 56 ]

[ پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399 ] 18:20 ] [ زارا ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]